lördag 22 maj 2010

Arbetsplats och vinst!







Nu har mitt senaste målarprojekt kommit på plats. En gammal kontorsstol i trä med snurrfunktion. Troligen från 40-talet. Såg den när vi var på den jättestora loppisen förra helgen och vi slog till direkt. Den var då brun och hade egentligen en fin patina men känner jag mig rätt så skulle den inte varit brun särskilt länge... Målade den på samma sätt som byrån, i tonad vit (0502-y) 


  

Sandpappret kom fram för att ge den rätta känslan...


Här hemma är vi lite "sega" då vi hade traditionsenlig bryggiläggning i går med grannarna. Kaffe och tillbehör blev det senare på vår veranda eftersom det började ösregna, kul hade vi och mycket skratt blev det!


Och så har jag vunnit! Jag som aldrig har tur med lotteri vann första pris hos Cilla med bloggen vit som snö! Paketet kom så fint inslaget, tack snälla Cilla! Priset var en fin plåtschablon, den ska jag prova någon dag!

  
Ha en fin fortsättning på Pingsthelgen!
Kram Anna

24 kommentarer:

Hildas Hem & Trädgård sa...

Fin fin kontorsstol!! Byrån i förra inlägget var också ett snyggt fynd. Själv har jag några stolar som ska spraymålas, men jag kommer inte riktigt till skott då trädgårdsarbete lockar.
Ha en härlig helg.
Kramar

Hulda sa...

Herlig arbeidsplass du har! Så skjønt med bildene under hylla, slike botaniske trykk er vakre, har noen jeg også. Veldig fine bilder du tar, så flott med detaljbilder fra kurven og redskapene. Vakker stol også. Så flink du er!

Tigris Predikantan sa...

Fin vinst och stolen skulle göra sig fint hos ... mig!
:)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan i solen!

Grattis till vinsten! såå fin!

Stolen blev kanon och ser dessutom riktigt bekväm ut!

ha en fin helg! Kramis Sanne1

Norregård sa...

Hej!!
Anna, om du tröttnar vill jag haaaaaaaaa den!! Letar ju efter en sån....Vilken tur, lyckliga du;o) Sitter ute på altanen och bloggar, vilken härlig Pingstafton vi fått;o)

Njut helgen!
Kram Malin

Ett hus i vitt sa...

Åh så fin din arbetsplats är, och kontorsstolen är verkligen toppenfin! Och grattis till vinsten, superfin och dessutom fint inslagen. Ha en trevlig pingst!! Kram, A´nette

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra pingsthelg.
Kram
Hanna

Karro sa...

Hej Anna

Visst är det härligt med allt som kommer upp nu. Speciellt allt som går att äta :). Jag tycker också att det ska bli spännande med räcket. Hoppas det blir som på den bild vi hittat.Vilken fin vit färg du målat med. Kanske ska jag måla mitt skrivbord i den nyansen. Stolen var ball. Den kissen du vill ha finns kvar. Vi har inte lagt ut någon annons än. Han är så fin, vi vill inte att vem som helst ska få han. Ska ni inte ta en liten roadtrip hit och hämta katten ???

Kram Karro

Vita Falkens Lantliv sa...

Grattis till vinsten!! Kontorsstolen blev kanon snygg vit!
Kram Susanne

Lilla Lycksta sa...

Grattis till den fina vinsten! Vilket fynd du gjort. Kontorsstolen är verkligen fin i vitt. Ha en fortsatt fin pingsthelg.
Kram Camilla

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till den fina vinsten.Kontorsstolen blev ju kanonfin.Önskar dej en fin pingsthelg Kramar Rita ♥

Livet på Vestergård sa...

Precis en sån stol som jag söker till vårt arbetsrum! Så fin !
Ha en skön fortsättning på helgen.
Kram Kicki

Joyforhome sa...

Hej där, vilken fin blogg du har. Du visar mycket fint du:) vad fint det blev ju jätte fint med sandpappret. Och grattis till din vinst

Ha en underbar kväll

Kram Malin

Huset vid ån sa...

Grattis till vinsten Anna, vad roligt! Som vanligt bjuder du på både snygga o inspirerande bilder....Underbart! Ha en fortsatt Trevlig o Skön Pingsthelg! Kram Therese

Rosor och Spetsar sa...

Stolen blev ju jättesnygg, gillar modellen. Och grattis till den fina vinsten, den är både dekorativ o praktisk.
Ha en fin pingstdag
Kram
Annelie

Anette sa...

Grattis till vinsten!!Alltid kul att vinna=) Men jag har inte haft sådan tur än..
Vad fint skrivbordet och stolen blev! Riktigt snyggt!

Kraaaamen/Nettan

Mys och hemtrevnad sa...

vad härligt med skratt med grannarna! Har en sådan stol som varit mormor och morfars som jag ska göra i ordning snart. Din blev urfin! Kramis semlan

STENLYCKA sa...

Hej Vännen och min favorit.
Vill bara skicka dig en liten helghälsning för att du är så underbar och skickar så rara hälsningar till mig, alltid!
Ditt hem är som en dröm, alltid så fantastiska bilder, du är så duktig på att skapa det vackert omkring dig.
Du är bäst!!! Är så glad att jag hittade din blogg!!
Kramen min till Dig!
Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Anna, vilken jättefin vinst. Där hade du tur som vann den fina. Vi har också satt i bryggorna under helgen, fast säkert mycket mindre än dom ni har. Det var bara jag och gubben, mest gubben... Gillar din stol, så snygg! Du har målat den jättefint.
Ha en härlig söndag
Kramar
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Vad kul att du tyckte om vinsten Anna:)
O vilken fin stol du "hittat"!!! Tycker den gjorde sej fint i vitt! Betydligt finare än den knallblå pilatesbollen som jag har som bloggstol;)
Kul att du är med i min nya utlottning också!
Ha en fin kväll!
Kram Cilla

Stjärnor & Champagne sa...

Vilken härlig arbetsplats du har, stolen blev jättefin. Ni har ett väldigt fin hem/ Kramkram Anne

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Grattis till den fina vinsten! Tyckte schablonen var så fin och har letat efter något ställe som säljer den men inte haft ngn tur. Ser du den någonstans får du gärna tipsa.. =) Stolen var hur charmig som helst!!
Kram /Anna

STENLYCKA sa...

Hej igen!
Vad roligt att du blev glad för mina ord,det var meningen, dom är du så värd. Du skall veta att när jag besöker dig får jag samma pirrande känsla som när jag öppna en ny heminredningstidning. Vad för vackert skall möta mig denna gång.Ibland blir man besviken på tidningen men när jag besöker din blogg blir jag aldrig besviken för jag vet att du har ett vackert hem att visa bilder från och så är du så himla duktig på att göra vackra inlägg.
Du undrar hur jag får mitt namn på bilderna. Jag har tagit hem ett fotoredigerings program som heter Picasa. Det är gratis att ladda hem och använda. Sök på Picasa 3 google.com. Det är inte svårt att använda, riktigt kul tycker jag. Gör ett försök.
Ja, jag har en systemkamera men jag har inte haft den så länge och det är så många inställningar och knappar,så jag prövar mig fram hela tiden.
Ha en bra vecka!
Stora kramen till dig!
Raina

LOPPISLIV sa...

Grattis till vinsten! Och vilken jättefin kontors stol, den skulle passa bra här hemma också, har ett på pricken likadant skrivbord som du. Underbar liten pysselhörna du har där. Kramis Paula

Related Posts with Thumbnails